Sivun näyttöjä yhteensä

lauantai 21. huhtikuuta 2012

Monivärisaippua: osaako kukaan arvata millä sain hernekeitonvihreän värin??


Olen pari viimeistä päivää lukenut ahkerati jenkkiläisiä blogeja jossa on selkeät ohjeet ja jopa muutamat videot miten tehdään kauniita monivärisiä saippuoita. Ne näyttää ihan superhelpoilta, mutta eivät taida olla. Jotkut koristelevat kirjavat saippuahalkonsa esimerkiksi saippuakukkaköynöksillä. Ei vaan onnistuisi minulta... Kokeilin helpointa ohjetta ja tässä on tulos :) Olen itse asiassa erittäin tyytyväinen. Ei niin hieno lopputulos kun jenkkiblogeissa, mutta hyvä ensimmäiseksi kokeiluksi. Suurin ongelma minulla oli se että keltainen ja vihreä saippua alkoi paksuuntua ihan reilusti, eikä siitä enää saanut ohutta kuviota. Kuten kuvasta näkee niin saippua alaosassa kuvio on pientä, ylhäällä jo isompia palluroita. Muottia sain koputella pöytään aika useasti jotta saippua levisi tasaisesti. Muutama pieni ilmakupla jäi kuitenkin.

Ennen leikkausta

Värjäsin saippuan ns. luonnonväreillä, eli mitä keittiöstä löytyi. Vaalea on saippuan oma väri, ruskea on kaakaolla värjätty, keltainen on porkkana, mutta ette ikinä arvaa millä sain tuon kummallisen vihreän sävyn :D Sen voin kertoa että se oli tumman oranssia kun laitoin saippuan muottiin. Niin ja ennen sitä se oli punaista, tummansinistä, sinimustaa ja vauvakakanväristä. Kaikki nämä värisävyt saippuamassa kävi läpi minuutissa. Eli tätä en tule enää kokeilemaan.

Sumea kuva joo, mutta näkee kuvion ja hernerokan myös :)

2 kommenttia:

  1. Eräs poika puki eilen päällensä maastokuvioisen sadetakin ja sanoi minulle, että se on sota takki. Sinun saippuasta minulle tuli sama mielikuva eli tämän saippuan nimi voisi olla sotasaippua tai vaikka maastosaippua, sitä voisi käyttää kun on retkellä .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielummin maastosaippua :) Minulle taas tuli mieleen tiikeri tai joku muu elukka.

      Poista